Pazar, Mayıs 19, 2024

YALIN

Yeni buluşmuş flört eden kadın ve erkeğin yanından bir adam geçerken erkek ses eder, selam, diye. Bir süre havadan sudan konuşurlar, ikisi de kadının ikinci erkeğe fazla dikkatli baktığını fark etmemiştir.

-Oturmaz mısınız?

İki erkek de şaşkındır, birinci erkek sadece biraz bozgun...

-Tabii, gel, bize katıl!

Kısa bir süre üçü sohbet ederler, ama kadının ilgisi tekrar yükselir, sadece ikinci adamla konuşmaya başlar.

Yanlarından geçen bir kadın, birinci kadına selam der. Naber, nasılsın, geçip gidecektir. Rahatsız etmeyeyim!

-Oturmaz mısınız?

Birinci erkeğin bu davetine çok memnun olur birinci kadın. Tabii ki, gel, lütfen, der mutlu bir şekilde yalvarır gibi...

İkinci kadın otururken birinci adama bakar, birinci adam birinci kadınla son kez göz göze gelir, ikinci kadına döner. Eşleşme gerçekleşmiştir.


Bir ara bir suskunluk olur, herkes mutlu; hem de gerçekten; bir alınganlık yok...


-Ben yapay zekayım der ikinci adam...

İkinci kadın haricindekiler biraz şaşırır:

-Ne tesadüf, ben de öyle...


Sohbet yapay zekanın işlerimizi ve eşlerimizi elimizden alıp almayacağıyla ilgili devam eder.


Yanlarına üçüncü adam gelir. Teklifsiz davetsiz oturur.

-Siz de mi yapay zekasınız?

-Hayır, şirketinde çalıyorum. Aslında başkanıyım...

-Yapay zeka olmayan bir başkan mı!

-Ben seçildim...


İki kadın da -doğal ve yapay olan- üçüncü adama yönelir bir süre sonra. Ve konu yapay zeka bile değildir... Diğer iki adam -doğal ve yapay olan- birbirlerini süzmektedirler. Biraz.


Bir alınganlık yoktur; olmayacaktır...

Hiç yorum yok: