Pazar, Temmuz 07, 2024

JEAN PAUL TOLSTOY (Ön Hazırlık)

“...sonuç olarak, yazmak, kusursuz şeyler yazmak de­mekti. İnsan ancak kusursuz şeyler yazmak için yazmayı isteyebilir. Aynı zamanda, zaten tamamen yetkin olmayan şeyler, daha ileri gitmek için yetkin olanın sınırlarını bir parça aşmış olanlardır. Fakat «yazmak kusursuz şeyler yazmaktır» düşüncesi, klasikleşmiş düşüncedir. Şu halde, hiçbir kanıtım yoktu, ama kendi kendime diyordum ki, madem ki yazmak istiyorum, ki bir anlamda kusursuz şey­ler yazmam demek oluyordu, bunu yapacağımı da varsaymak gerekiyordu; demek kusursuz şeyler yazacak adamdım. Bir dehaydım. Bütün bunlar kolayca anlaşılır şeyler­dir.” SARTRE

“Tanık, Bayan N’yi gördüğünü, gördüğünün Bayan N olduğunu söyler. Ona, Bayan N olarak tespit ettiğini o pozisyondan tam olarak göremeyeceğini söylerler. Tanık için bunun önemi yoktur! O gördüğü Bayan N’dir! Neden onu tam olarak görmesi gereksin ki…” AGATHA CHRISTIE

Hiç yorum yok: