Cumartesi, Temmuz 06, 2024

SIR

Kitabım dünyanın en çok satan kitabı oldu. Ben de dünyanın en zengin adamı... Ama tabii tanınmıyordum, çünkü gizli bir adla yayınlamıştım kitabı. Kitabımı okuyanlar başkasına anlatmıyordu ne hakkında olduğunu; sır diyorlardı; sus, bu bir sır... Böylece çok sattı ve böylece hakkında kimse konuşamadı...

Sonra açıkladım kendimi: Kitabın yazarıyım, ama kitabı okumadım... Bana bir vahiy gibi geldi, yazdım ve yayıncıma gönderdim sadece... Onu dünyada okumayan tek insanım...

Bir süre bunun sindirilmesini bekledim. Türlü kargaşalar, ayaklanmalar ve hükümet darbeleri sonunda devam ettim: Ben de ölücem. Henüz değil ama bir gün. O zaman, Sır’rı bilmeyen tek kişi yok olunca, artık sır mır kalmayacak...

Böylece dünyanın en zengin insanı olmam dışında bir kariyerim de oldu: Dünyanın en kayrılan adamı! Beni korumak için birbiriyle kavga eden insanlar bile çıktı, ülkeler...

Böylece belki de öğrenmişlerdir diye düşünüyorum; kendi günahları için birisini çarmıha gerenler: Kendi sırları için birisini refah içinde yaşatmayı.

SIR’rı açıklamış bulunuyorum, ama biliyorsunuz, bunu kimseye söyleyemezsiniz...

Hiç yorum yok: