Pazar, Ağustos 11, 2024

BİR MİLLET UYANIYOR

-Beni neden geç uyandırdın!

-Bize engel olmaya kalkacağınızı tahmin etmiştim.

-Dur bakalım!

-Gördünüz mü...

-Yavaş yavaş gidelim. Her şeyi anlat.

-Benim uyku kapsülümde bir arıza çıktı ve Koloni’ye varmadan seksen yıl önce uyandım. 1 yıl yalnızlıktan sonra beğendiğim bir kadını uyandırdım. Arkadaş olduk, seviştik de ama bana âşık olmadı. Onu 80 yıl önce uyandırdığımı öğrenince de düşman oldu bana... O da âşık olabileceği bir adamı uyandırmak istedi sonra. Ben de başka kadınları... Böylece zamanla 12 kişilik bir topluluğa karar verdik. 16 ya da 24 de olabilir... Ama herkes kendi yemek stoğunu bir süre sonra tüketeceğinden bir kaptana ihtiyacımız oldu, yönetimsel kapıları biz yetkimizle açamıyoruz... Uyuyanların yemeklerini yememiz gerekecek...

-Onlar uyanınca aç mı kalacaklar...

-Koloni’ye gelmeden 1 ay önce herkes uyandırılacaktı. Birkaç bin ya da yüz bin kişiyi uyandırmayız. 80 yılda ne kadar yiyecek harcarsak... Koloni’de her şey yolunda giderse tarım yapacağız zaten...

-Mantıklı! Ama sizi hapsedip kendimi de öldürerek her şeyi ilk planlandığı haline geri de döndürebilirim... 12 kişi eksik olarak!

-Yetkilerinizi devralıp yolumuza devam da edebiliriz, zorlarsanız zorla!

-Anlıyorum... Yeni uyandım, henüz başım dönüyor. Doğru düşünemiyor da olabilirim...

-Olan oldu. Geleceğe bakalım. Bir suçlu varsa benim; tabii beni 80 yıl önce uyandıran hatayı gözden kaçırırsak... Ama diğer 10 kişi de hayatlarını korumak isteyeceklerdir.

-Kadınımı kendim seçerim. Bir tane yeter. Siz anladığım kadarıyla açık ilişkiler yaşıyorsunuz.

-13’ün uğursuzluk getireceğini sanmıyorum.



(Filme saygılarımla: Passengers 2016)

Hiç yorum yok: