Cuma, Ağustos 23, 2024

ÖĞRENMEYE AÇ İNSAN

"Antikahraman" kavramı, postmodernlerin modernizm karşıtlığı arzusuyla uydurdukları/sahiplendikleri ama ciddi hata içeren kavramlardan biridir. Roman zaten "kahraman" ile değil "antikahraman" diye tanımlanan kişilere özgü bütün özellikleri taşıyan Gargantuel, Don Kişot, Quasimodo gibi tiplerle yola çıkmıştır. Dolayısıyla, postmodern romanın "antikahraman" kavramı anakronik sakatlık içerir. (Bir soru üzerine ek açıklama: Geçen kış yazdığım ama yayın için beklettiğim makale yayın aşamasında: POSTMODERN YANILGILAR)


SOTORİ: Çok iyi. Kimden bu?


VESAİR: Niçin sorma ihtiyacı duydunuz bilemedim. Fikir bana ait, makale yayın aşamasında: POSTMODERN YANILGILAR

SOTORİ: hemen alınmayın:) Ama hocam fikir size ait falan değil. Murat sohtorik okumadan olmaz bu işler. Sizi seviyorum çünkü bana yakın görüşleriniz var. Ama postmodern yanılgılara kendiniz düşmeyin:))) Siz sadece tanınmış birisiniz benim yanımda.

VESAİR: Fikir bana ait. Yaklaşık 10 yıl önce üniversitede bu konuda bildiri sundum, bildiriler kitap olacak dediler ama yapamadılar, ben de bir kısmını 3 yıl önce OLAĞAN ŞİİR dergisinde, bir kısmını da önceki yıl sosyal medya hesaplarımda yayımladım. Temelde, PM'lerde bulduğum somut 10 yanlış üzerinden gittim, biri de buydu.

VESAİR: Öğrenmeye aç bir insan olarak yaşayıp öleceğim, sizi veya bir başkasını okuyup yeni şeyler öğrenmekten mutlu olurum, daima da kaynak belirtirim fakat bildiğim, hatta fikir babası olduğum bir şeyi yeniden öğrenecek değilim.

SOTORİ: Murat Sohtorik okumadan konuşmayın diye ben 20 yıldır yazıyorum:))) Megalamoninin nası tatlı yaşanabileceği yazılabileceği konusunda en azında tavsiye ederim:)))

VESAİR: O da bir şey mi? Henüz 4 yaşımdayken "Kim var imiş biz burada yoğ iken" demişim annemle yemek konusunda tartışırken:-))

SOTORİ: Tamam sizin olsun. Ama şimdiden zar arıyorum, evet arıyorum, yazınız eksik kalacak:))) Umurumda değil çünkü kuram, ben eserini verdim: Nütopya.

SOTORİ:Tam bir tutarsızlik:) Megalomoni de öğrenilebilir, dedim: Nütopya.

VESAİR: Tutarlılık, mahalle bakkalının terazisi için iyi bir ölçüt olabilir.

-SOTORİ: Nütopya'da yerden yere vurdum bu -sizin olmayan- saçmalığı. Tarihsel ve anlamsiz bi deyis. Şiir konusunda sizi hiç eleştirmedim. 1 yıl şiirle ilgileneyim, kitaplarınızı yakarsiniz:)) Aforizmalarımı okuyun şiiri bırakın artik:))

VESAİR:-Nütopya ne? Bir kitap mı?

SOTORİ: postmodern yanılgı işte:) bakacaksın hocam. Kitapların daha baslangic aşaması. Facebook ta yayinladiklarin iyiler oyle dikkatimi cekti. Ama daha çok toysun. Bence bakmadan yazma özür dilemek zorunda kalma.

(Burada kitaplarını paylaşıyor eline gelen.)
VESAİR: Birkaçı böyle... Konuyu buraya getirmek istemezdim ama siz neden oldunuz. Bunları yazan biri toy ise siz henüz toy bile değilsiniz. Devam edin... Elbet bir gün bir yere varırsınız

SOTORİ: Hepsini okudum ama tartıştığımız konuyla ilgisi yok hiçbirisinin:)) Tartıştığımız konuda toysunuz çünkü: https://muratsohtorik.blogspot.com/

(Birkaç blogumu paylaşıyorum.)

Yazdıklarımı silin (ben kendi blogumda devam edicem) ne kadar yazarsanız o kadar rezil olacaksınız:)))

Peşimden iyi gelecek bir zekaydınız, üzüldüm.

VESAİR: Yahı bırakın bu büyüklük iddiası taşıyan küçük lafları. İşinize bakın. İşi yapan benim, siz henüz adaysınız. Dükkân açsam ancak kalfa olarak gelebilirsiniz. Ben niye sileyim yorumlarınızı? Kendiniz eklendiniz benim paylaşımıma, kendiniz silin. Neme lazım, sonra Baki Hoca bana sansür uyguladı falan dersiniz.

SOTORİ: Fikir babası değilsin ben yazdım diyorum, seni uyarıyorum, bakmaya tenezzül etmiyor havalarında aslında koktuğunu herkes okuyor üçüncü sınıf zeka:))) O kitabı yayınlarsan ve ben senden dolayı ünlü olursam çok üzülecem:)))

Oku. Kitabını geliştir. Ben kuramsal takılmadım çok, harika kurgusunu yaptım. Bana da bir şey katarsın. Aynı amaçtayız, yakaladığın şey -benden geç ki bunun hiç önemi yok sen kitabımı-yazılarımı okuyunca megalomanin ile ilgili de ders alacaksın, kalfa bile olamasın o konuda- ama doğru- O hiçbir zaman tekrar okunmayacak kitaplarından iyi bir şey yazarsın en azından.

ben seni sildim bu mesajlar niye geliyor bilmiyorum. İnternet yazışmalarının ustasıyım -üçüncü sınıf entel olmasaydın okuyup bilirdin- seni rezil etmek istemiyorum. gerçekten. Batıyorsun. Yapma.

Hiç yorum yok: