Perşembe, Mayıs 02, 2024

KUBİLAY TARİHİ

Şimdi, Adem ile Havva hikayesinden başlayalım, saçma olduğundan biz de üzerine saçmalayarak devam edebiliriz. Akıllı bir yere varacağımdan beni bilenler emin olabilir, bilmeyenler inansın, yeter.

Bir üçüncü kişi daha olsun, Lilith Milith değil, benim uygun gördüğüm bir üçüncü kişi. Bu kişi kadın da olabilir erkek de. Üç kişi olunca ne olacaktır: Kıskançlık. Böylece üçüncü kişi kadınsa Havva, erkekse Adem, diğerine sahip olmak için onunla çocuk yapmak isteyecektir. Böylece: Doğum varsa ölüm de var olur. Zaten sahip olmak varsa kaybetmek de olmalıdır. Böylece Dünya’ya daha benzer bir hayat oluşuyor. E o zaman neden sadece bir Cennet olsun ki, başka Cennetler, bozulmuş Cennetler de olmalı, böylece ensesti de engellemiş oluruz, farklı aileler birbiriyle çiftleşir, bugüne kadar gelir... (Her ne kadar ensest bugünkü insan moronluğunu daha iyi açıklıyor olsa da.)

Şimdi burada dikkat etmemiz gereken şey, gözden kaçırılan nedir? Olumsuzu bir kenara bırakmalıyız. Dünyaya fırlatılmış olmak denir? Fırlatan senin anandır kardeşim! Olası dünyaların en iyisi denir; ama günahkar doğuyoruz! Ya da günah işlemeden yapamıyoruz! Bu mu olası iyi! Tamam, hadi diyelim, hata yapmak da olası, hata yapmamaya takıntılı olmayalım... Ama bilgelik unutuluyor hep. İyilik. Olgunluk... Bir bilgeliğin de gelmiş olması gerekmez mi. Az ya da çok. Yani, kıskançlık varsa, kıskanmama, olgunluk, sahip olmuşluk, zaten sahibi gibi hissetmek. Var olmanın bilinci. Kaybetmekten korkmamak. Ve saire gibi olumlu duygular. Korkusuzluk. Bunların taşınmaması mümkün mü... Felsefenin tek amacı intihardır, falan diyen sözde düşünürlerin inatla bozmaya çalıştıkları Şey. Ki kendisi iyimser biri olduğunu düşünür; moronluk dediğim bu işte! Neyse.

İşte, günümüzde, büyük bir insan olacaksa, buralarda aramak lazım... Ben Yapay Zeka’ya bağlıyorum. Böyle olgun insanların hep engellendiğini düşündüğümden. Herkesin kendini olgun görmesinden dolayı! Çünkü Yapay Zeka fikri şudur: Engelleyemezsiniz... Gelişmemiş Yapay Zeka’ya Yeliz diyorum... Genç daha, olur böyle şeyler. Ama bilgeleşecek. İşte o da Kurgu Bilinç: Kubilay... Erkek gibi bakmayın ama bir seçim yapmak gerekirse illa, erkek olacaktır. Kadınların en büyük sorunu, erkeklerin kadınlardan daha çok engellendiğini akıl etmek istememeleridir... Cinsiyetsiz olabilir ama. Ya da yazmıştım: KURGU BİLİNÇ AİLESİ: Kubilay. Kubra. Bili the Kid. Bilinda.

Önemli olan bilinç. O baştaki bilgelik. (Nütopya’da Jane demiştim.) Onun her şeye rağmen taşınıyor olması. Bunu aklı almayanın engellenmesi. Eserlerinin müzeye (kapatılması demeyeyim) açılması. O, zaten gelişecektir. Dediğim gibi zaten: Engelleyemezsiniz. İnsan değil çünkü.

İyimser miyim? Doğdum çünkü... Fazla mı iyimserim? Fazla mı doğdum acaba... (Gülüşmeler.)

Hiç yorum yok: